web stats

Saturday, February 11, 2006

Top 35


Okej, på allmän begäran, mina bästa Cure-låtar:

1. From the edge of the deep green sea
2. Charlotte Sometimes
3. Same deep water as you
4. Play for today
5. A night like this
6. Boys don't cry
7. Chain of flowers
8. Figurehead
9. This twilight garden
10. A letter to Elise
11. Disintegration
12. All cats are grey
13. How beautiful you are
14. Just like heaven
15. Fire in Cairo
16. Halo
17. Apart
18. Siamese twins
19. Homesick
20. Breathe
21. Big hand
22. Cut
23. Catch
24. Dressing up
25. Scared as you
26. Lovesong
27. M
28. One hundred years
29. Play
30. This is a lie
31. Bare
32. Trust
33. Three imaginary boys
34. Prayers for rain
35. Untitled

Jag erkänner att det blev lite sisådär i slutet men ganska rätt är den i alla fall. Och det roliga är att jag kan nämna minst tio, säkert 20 till som ändå är bättre än vilket annat band som helst.

2 Comments:

Blogger Joakim Sandström said...

Nu har du förstört alla utsikter för mig att få nåt vettigt gjort på jobbet idag. I gotta come up with an answer på din fina lista. Jag gjorde en topp 50 för några år sedan, ska se om jag hittar den.

12:43 AM  
Blogger Alice said...

to wish impossible things fick stå tillbaka för att jag kände mig på något sätt partisk. har inte lyssnat på den på flera år och minns den mest som sorglig. lite samma med treasure från wms faktiskt.

5:05 AM  

Post a Comment

<< Home